Praktik!!!

Så nu har alltså praktiken börjat! Vet inte i vilken ände jag ska börja berätta! vet inte hur jag känner eller nånting! Men våran lärare sa ju till oss att första veckan kunde kännas lite sisådär! och det kan jag väl säga att den gör! Har inte  blivit ordentligt runtvisad, min handledare är någon annanstans hela tiden, första dagen var han i möte mellan 9-15.30 o jag fick klara mej själv! hade en person att fråga! bara killar på företaget eller ja typ 4 tjejer o 30 killar! Alltså så långt ifrån hur jag jobbat med någonsin! Jag har ju bara jobbat med tjejer innan! i korvan va vi bara tjejer o chefen en gubbe, på hemmet var även chefen kvinna!  Jag har alltid trott att jag inte trivts med detta fan va fel jag haft kan jag säga! Nu får jag sitta o lyssna på helt totalt meningslösa diskussioner om absolut ingenting. Jag trivs inte med det! skit piss tråkigt! o jag vet att jag har en jävla inställning nu men jag känner mej så låg! Valde jag fel iallafall nu?!!! Jag kanske borde tagit den andra praktikplatsen iallafall?! O dessutom mitt dumma nöt så sökte jag ju itne till utbildningen som jag ville komma in på! så nu måste jag vänta i ett år innan jag kan söka igen! Jag är inte alls mej själv på detta stället heller. Sitter heeeelt knäpp tyst får knappt fram ljud när jag pratar känner mej så enormt i underläge. Jag vet kanppt ut eller in! Dock så är detta en bra erfarenhet! och jag vet ju att jag vill jobba som personal och löneadministratör inte som ekonomiassistent eller receptionist! och så länge jag vet mitt mål så är detta faktiskt ett steg på vägen! JAg får försöka stiga ur min deppiga mask och gå in i en annan roll! jag får spela teater helt enkelt! Dock så känner jag mej som hon i "underbar och älskad av alla  - och på jobbet går det oxå bra" av Martina Haag! Jag får nog läsa igenom min cv så jag kan gå dit imorgon och vara den där glada sprall tokan!  Det får lösa sig helt enkelt , inte mer med det! Får väl börja kolla på annat än sex and the city och cashmere mafia!!!
Jag måste rycka upp mej för det enda jag gör efter att jag kommit hem det är att jag äter o äter o äter! inte så bra!
Finns det någon som har några bra tips på hur jag ska bete mej?
Nu känns det ju lite knäppt oxå o ändra stil och attityd helt men någon som vet hur jag ska göra?
håll nu tummarna för att det går bättre för mej!

Kommentarer
Postat av: e m m a

- Älskade vän, vad ledsen jag blir när jag hör att du inte trivs. Hoppas att de känns bättre så småningom. det är alltid svårt att komma till ett nytt ställe, de vet både du och jag. Men ändå..



Självklart hjälper jag dig med plattången nästa gång vi ses, de är hur enkelt som helst. Kan även visa gustav så att han kan göra på dig sen :)



Va ska ni göra i helgen? Va vill du ha för färger i designen? (eller får jag göra lite som jag vill :)? Kramar

2008-11-20 @ 18:24:30
URL: http://harnqvist.blogg.se/
Postat av: e m m a

- Precis, tror att de första veckorna är jobbigast.. När man väl vet sina arbetsuppgifter och blir lite mer varm i kläderna i samtalen så kommer de säkert blir bra!



Vi ska ju vara i Ulricehamn denna helgen, och nästa helg blir tyvärr lite krånglig.



Vi MÅSTE träffas snart och börja med våra vindagböcker.. Ska bli så roligt! Ha en underbar kväll, själv ska jag försöka börja med din design :) Puss!

2008-11-20 @ 20:16:08
URL: http://harnqvist.blogg.se/
Postat av: Emma Härnqvist

- Ja och räkorna va supergoda :)



Va ska ni göra idag då? Vädret är helt underbart men de är förbaskat kallt, tror jag!

Jag ska sätta igång med deisgnen när allt är klart i lägenheten, de är en del kvar fortfarande.



Va ska ni göra idag? Kram o puss

2008-11-23 @ 11:26:02
URL: http://harnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0